Hipster zijn in tokyo en Door naar de ghetto - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Hipster zijn in tokyo en Door naar de ghetto - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Hipster zijn in tokyo en Door naar de ghetto

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

17 Januari 2016 | Japan, Tokio

Hoi gerardjoling fans,

Voor foto's:

Onze laatste dag in Tokyo #huilen #neegrapje #wegaannaardezon
Deze laatste dag hebben we gezellig met Masa doorgebracht. 'S ochtends zijn we naar een contemporary art gallery geweest. Hier had je heel vette dingen en maakten mensen live kunstwerken ter grootte van de muur. Onderweg ernaartoe kwamen we nog langs een super schattige Disney winkel en een Alice in wonderland winkel #dyingfromcuteness
Helaas is tokyo duur dus kochten we niets en huilden alle knuffels toen we ze verlieten.

Na de hipster art zijn we naar een super leuk Japans pannekoekenrestaurant geweest! En nee niet pannenkoeken zoals wij tattas ze kennen. Dit was echt een localplekje, dus weer een reden om in Japan te slapen via couchsurfing! Hier had je op iedere tafel een eigen teppanyaki plaat waarop je zelf je pannekoeken mocht bereiden. Je bestelde bijvoorbeeld een runderpannekoek en dan kreeg je een bakje met kool, rauwe ei, bloem en je keuze, dus bij deze rund. Dit moest je zelf eerst heel goed mixen, waarna je het op de plaat smeet. Je moest het dan vorme als een dikkere kleinere pannekoek. Je draaide hem af en toe om en als hij dan redelijk gaar was, smeerde je er een speciale bruine saus op en coole mayonaise met drie spuitmondjes.
Dit was echt super lekker en we hebben allerlei smaken geprobeerd: kaas, rund, varken, garnaal en octopus. Dit zijn we zeker van plan om in nl te gaan koken!

Hierna zijn we nog naar een park geweest. Ieder park in Tokyo is echt super mooi, met mooie dennenbomen en vooral heel veer kersenbloesem. Helaas bloeiden die nog niet natuurlijk, dus moeten we sowieso nog een keertje terug. Dicht bij het park was weer een enorme tempel, deze was super druk, maar dat kon ook zo zijn vanwege het weekend. In tegenstelling tot de voorgaande tempels had deze meer groen en bruintinten. De tempel lag midden in een bos, waardoor de natuur en tempel heel mooi in balans waren. Het was hier echt super druk dus we konden helaas niet naar het altaargedeelte, anders moesten we een uur in de rij gaan staan voor iets waar we niet in geloven. Hierna ging Masa terug om another Tom te helpen met een sollicitatie. Wij hebben toen nog wat rondgestruind Door Shibuya.  We vonden het een goed laatste dagje en waren het erover eens dat we meer dan genoeg tijd hadden gehad om alles goed te kunnen bekijken.
Die avond hebben we nog wat met Tom en Masa gedronken en hebben we onze spullen ingepakt.

We moesten maandag ochtend al om half 5 's ochtends op zodat we op tijd bij het vliegveld zouden zijn. De hele nacht had het super hard geregend, dus veel zin om naar buiten te gaan hadden we zo vroeg niet. Toen we buiten kwamen was het een groot winter wonderland! Er lag een pak sneeuw van 5 cm! Het was echt super mooi en zo hebben we dus alle vier de seizoenen  meegemaakt in Tokyo. De sneeuw baarde ons wel wat zorgen ivm op tijd op het vliegveld zijn. Als het ov in Japan net zoals in Nederland zou zijn, zouden we nooit op het vliegveld komen. Gelukkig reed alles prima en kwamen we heel relaxed om 07:00 aan op het vliegveld. Toen hebben we nog wat rondgelopen en zijn we opgestegen. De eerste vlucht verliep erg goed ondanks een paar angstmomentjes met hevige turbulentie. Ook in Thailand tijdens onze overstap, hebben we ons prima kunnen vermaken.

We zijn net aangekomen in Jakarta. Compleet het tegenovergestelde van Tokyo, dit is chaos en hitte tegenover kou en structuur. Er hangt hier een grimmige sfeer en we willen vrij snel doorreizen naar yogyakarta, mede Doordat mensen Jakarta niets vonden en yogyakarta erg goed beviel. Ookal hadden we van te voren precies uitgezocht welke taximaatschappij betrouwbaar was, hadden we het gevoel dat we zo ontvoerd werden. Iedereen loopt overal op de drukste wegen, er is veel armoede te zien en we voelen ons niet bepaald veilig. Gelukkig ziften we in een super hotel en hebben we net heerlijk kunnen zwemmen. Het is hier 1 uur 's nachts en 27 graden, prima om te gaan zwemmen dan. We bevatten het nog niet echt dat we hier zijn, maat dat komt vast nog wel. We doen heel leuk alsof we een getrouwd stel zijn en gaan dus morgen cheap ass ringen halen. Dit werd ons zeer aangeraden.