Mooie duikjes doen in Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Mooie duikjes doen in Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Mooie duikjes doen in Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

25 April 2016 | Vietnam, Nha Trang

Hello pupskes,

Voor de prachtplaatjes:

Op 24 april pakten we 's ochtends om zeven uur de bus. Echter waren we al vanaf vijf uur wakker door geluidsoverlast. Het meisje Claire snurkte namelijk zo tetten hard! Onze papa's en broers samen zijn er niets bij! Letterlijk de hele dorm lag wakker door haar. Niets hielp want zodra ze weer in slaap was na het wekken begon het bomengezaag weer. De andere meisjes in onze dorm probeerden te slapen met muziek in en Andy had het opgegeven.

We vroegen aan hem op de gang hoe hij in godsnaam al die tijd dit had overleefd. Hij zei dat iedereen in dorms hem altijd boos aankeek terwijl hij er niets aan kon doen. Wij dachten eerst ook dat Andy het was omdat het ons onvoorstelbaar leek dat Claire zulk geluid kon maken. Omdat we dus al om zes uur op moesten staan was het voor ons geen ramp. We hebben toen de bus gepakt en kwamen 's middags aan in Nha Trang. Die middag hebben we duiken geregeld voor de volgende dag en lekker aan het strand gelegen.

De volgende dag gingen we 's ochtends vroeg naar de haven. Hier hadden we een heerlijk ontbijt op de boot met allerlei vers fruit. We werden goed geïnstrueerd en hadden zin in onze duiken. Op internet hadden we gelezen dat het duiken hier vreselijk moest zijn en dat al het koraal kapot was. Niets hiervan klopte. Je zag inderdaad geen mega speciale vissen, maar dat was ook niet ons doel. De eerste paar minuten van onze eerste duik was de bodem inderdaad nogal dood, maar daarna hebben we alleen maar prachtig vol koraal gezien.

We hebben zeepaardjes, steenvissen, een super felgekleurde stekelige zeester en nog veel meer moois kunnen spotten! Tijdens de eerste duik werd Tamar erg misselijk en kreeg ze de neiging om het mondstuk uit te doen. Niet erg verstandig op 18 meter diepte. Ze raakte in paniek en de leraar kon haar een paar keer kalmeren. Toch wilde ze uiteindelijk eerder naar boven en dat hebben we toen ook veilig gedaan. Ze was redelijk bleek en voelde zich nog steeds erg misselijk in het uur erna. De tweede duik zou gelukkig maar op 9 meter diepte zijn, hierdoor als ze weer angstig zou worden zou ze snel naar boven kunnen zonder ernstige problemen op te lopen door het drukverschil.

Ook kan je blijkbaar gewoon door je mondstuk heen kotsen zonder dat hij verstopt raakt. Dit was dus een geruststelling en tijdens de tweede duik had ze nergens meer last van. Deze duik was nog mooier dan de eerste. Overal was prachtig gekleurd koraal en het hoogtepunt was een grot. We mochten in een onderwatergrot waar honderden vissen in aan het rondzwemmen waren. Het was een prachtig en heel speciaal gezicht. Dit was een van onze mooiste duiken tot nu toe! De rest van de middag hebben we lekker aan het strand gelegen. 's Avonds hebben we de bus naar Hoi An gepakt.

Hou van jullie