Gekkigheid in de Dalat Fam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Gekkigheid in de Dalat Fam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Gekkigheid in de Dalat Fam

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

21 April 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallo poepe scheetjes,

Mooie foties:

Op 21 april pakten we met z'n allen 's ochtends de bus naar Da Lat. Dit is een klein stadje wat hoger in de bergen. 's Nachts was het hier dan ook lekker koel, maar 17 graden. We hadden veel positiefs gehoord over het Da Lat family hostel en besloten daarheen te gaan. Toen we op zoek waren naar het hostel kwam er al meteen een klein vrouwtje bepakt met boodschappen naar ons toe. "Family hostel?" vroeg ze en drukte ons meteen bananen in de hand.

We volgden haar naar huis en kwamen meteen terecht in een huis vol heerlijke chaos. Iedereen was super vriendelijk en het voelde echt als een familie. We kregen meteen een super uitgebreide lunch. De tafel was afgeladen met allerlei heerlijke Vietnamese gerechten. Het oude vrouwtje bleek mama, een nauwelijks engels sprekend schatje. Ze voerde je tot je niet meer kon en gaf iedereen knuffels en kusjes. 'S avonds nam ze behoorlijk wat shotjes dus mams had er zin in! Die middag moesten wij op zoek naar een atm wat ons helaas niet lukte. Die avond gingen we met het hele hostel gezellig naar een karaoke bar en daarna door naar the maze, een bar waar een doolhof in zit met allerlei gekke beelden. Claire was die nacht jarig en dat werd goed gevierd.

De volgende ochtend werden we wakker van Engelse meisjes in onze dorm. We gingen die dag canyoningen en we zouden om 10 vertrekken. Zij waren al vanaf 7 uur in de weer om te ontbijten zich klaar te maken terwijl wij allemaal graag nog even sliepen. Om half tien stonden we op, wat ruim op tijd bleek aangezien het hele hostel pas om 10 ging ontbijten. Rond 11 werden we opgehaald om naar het park te gaan waar alle spannende activiteiten zouden gebeuren. We hebben hier van 18, 16 en 14 meter geabseild. De laatste was het spannendst omdat je in de waterval abseilde en je ook kopje onder ging door de druk. Daarnaast waren er twee erg leuke maar een beetje pijnlijke waterglijbanen. Deze waren gewoon van de waterval afgleiden en je laten meevoeren.

We hebben ook gecliffjumpd. Je had de keuze uit zeven of elf meter, alleen was elf extra spannend omdat je een goede aanloop moest nemen om niet op de rotsen te belanden. Gelukkig ging alles goed alleen was er een meisje dat niet durfde. Dus zei ze tegen de instructeur geef me een zetje als ik nu niet ga. Met alle goede bedoelingen deed hij dat alleen sprong ze zelf niet en liet ze zich gewoon vallen. Hierdoor viel ze vlak langs de wand en had zij dus de engste sprong. Alles ging wel echt heel veilig en het was door de goede begeleiding niet eng meer. Wel vertelden ze dat er een paar dagen ervoor nog drie mensen waren overleden. Niet met hun excursie, maar wel op dezelfde route en onze instructeur had de lichamen gevonden. Ze waren gaan zwemmen in een gedeelte waar stond dat dat echt niet mocht. Hierdoor werden ze meegesleurd en vielen ze van een waterval af met alle gevolgen vandien. Gelukkig ging bij ons alles perfect en kwamen we doodmoe weer thuis. 's Avonds hebben weer lekker met iedereen gegeten en gingen we toen op tijd slapen.

Groetekes