Prachtige duinen in Mui né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Prachtige duinen in Mui né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Prachtige duinen in Mui né

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

19 April 2016 | Vietnam, Mui Ne

Hai moppies,

Voor de foto's:

Op 19 april zijn we met een tour voor maar vier euro langs alle hoogtepunten gegaan. In de jeep zaten nog twee Nederlanders, Bart en Sarah. Sarah komt zelf ook uit Nijmegen dus dat was heel toevallig. Als eerste vertrokken we naar de fairy stream. Je moest door een beekje lopen dat vol lag met afval, dus we begrepen niet echt wat hier nou zo geweldig aan was.

Na 100 m lopen werd het opeens heel schoon en heel erg mooi! We werden omringd door diep oranje duinen en rotsen. Ook liepen er lieve koeien langs waarvan we een schattig kalfje konden aaien. De foto's zeggen meer dan woorden dus bekijk ze vooral. Toen zijn we doorgereden naar een uitkijkpunt over de vissersbootjes. Het was een mooie dag dus het zag er echt prachtig uit. Hier zijn we maar een kwartiertje geweest omdat er dus niets te doen was. Daarna gingen we naar reusachtige witte duinen. Het was gewoon echt een woestijn. Hier kon je een quad huren, twaalf euro voor twintig minuten. Best prijzig maar het was super leuk en lopen zou echt veels te warm zijn.

We hebben daarna nog even met zijn vieren in de hangmatten gepraat en gingen toen op weg naar de laatste plek van de dag. De routes die we reden waren super mooi, lange stranden, blauwe zee en prachtige duinen. De laatste bestemming viel een beetje tegen omdat er wat afval lag en er super veel toeristen waren. 's Avonds kwamen Claire en Andy ook aan in Mui né. Zij konden pas later vertrekken omdat het tasje van Claire met alles zoals paspoort etc letterlijk van haar lichaam af was gerukt in Saigon. Dit gebeurt wel vaker in de drukke steden, ook met dingen zoals sieraden. Ze moesten dus aangifte doen en een nieuw paspoort regelen en hadden daardoor dus vertraging. We hebben die avond gezellig samen gegeten en zijn op tijd gaan slapen. De volgende dag gingen zij de tour doen en hebben wij met z'n twee lekker aan het strand gelegen.

Mis jullie xoxoxo