Gastvrijheid to the next level - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Gastvrijheid to the next level - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid to the next level

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

15 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Engeltjes,

Voor de fotos je weet:

Op 15 maart kwamen we rond 22:00 aan in Chiang Mai. We hadden op booking een hotel gezien met goede beoordelingen tegen een lage prijs. Daar wilden we dus heen! We hadden contact opgenomen met de hoteleigenaar of hij ons bij de AirPort wilde komen ophalen. Dat kostte ook niet al te veel, dus hadden we dat afgesproken voor die avond. Toen we aankwamen en onze backpacks hadden gepakt, zagen we de man, Joe, staan met een bordje met daarop onze informatie. We zijn met hem meegegaan en kwamen er al vrij snel achter dat hij heel erg aardig was.

Eenmaal bij het hotel aangekomen kregen we een welkomstdrankje en kwam hij even zitten met ons. Hij legde toen al precies uit wat er te doen is in Chiang Mai en waar je lekker kan eten, kan pinnen, etc. Heel vriendelijk, want normaal gesproken moet je er zelf om vragen. Hij gaf ons al meteen een map en begon meteen alles uit te leggen en we hebben daarna nog even gezellig gepraat. Ook zijn vrouw, Ling, was heel erg aardig en hielp ons met het inchecken.

Wat bleek is dat ze een net nieuw hotel hadden opgericht. Het was eigenlijk ook niet echt een hotel, Joe en Ling zelf hadden er ook geen naam voor. Je hebt sowieso allemaal guesthouses en homestays, maar het lijkt allemaal op elkaar. Joe en Ling hadden het 'hotel' net 4 maanden, maar het was in de tussentijd gigantisch populair geworden, vanwege de laagste prijs en de beste service. Ze moesten ook elke dag mensen weigeren, omdat het te vol zat. Wij hadden maar voor een nachtje geboekt, om te kijken of we het wel wat zouden vinden. Meteen de avond dat we aankwamen wilden we al bijboeken, maar het zat dus ook vol de nacht erop. Joe bood ons toen meteen een aantal opties aan. Hij wilde met ons meezoeken naar een ander hotel, maar er waren ook een aantal excursies waarbij je een overnachting had. We besloten het laatste te doen, aangezien we één van de excursies toch wilden gaan doen en we op die manier ook onze tassen konden achter laten in het hotel, zodat we daar niet mee hoefden te slepen.

De excursie was naar een olifanten opvang centrum, waarbij olifanten goed verzorgd worden, dat de verzorgers geen stokken met ijzeren punten eraan vast hebben om de olifanten te 'sturen' en dat toeristen er niet op rijden. Het was inmiddels al een uur of 11 dus Joe moest nog via via regelen of we überhaupt deel konden nemen aan de excursie, maar gelukkig kon dat. De volgende ochtend zouden we om 7:30 uur op moeten, om op 8 uur weg te gaan. Nadat we dit hadden geboekt, zijn we nog even een klein rondje in de buurt gaan rondlopen en hebben we gepind, om de excursie te kunnen betalen. Toen zijn we lekker gaan slapen.

Groetjes