Eerste daagjes in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Eerste daagjes in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

11 Maart 2016 | Thailand, Krabi

Hi Lekkertjes,

Voor de picca's:

Op 9 maart kwamen we rond half 1 's middags aan in Krabi. Hier hebben we erg lekker geluncht en ook weer een paar rondjes door de stad gelopen en een mooi tempeltje met veel lieve hondjes bezocht. Krabi zelf vonden we niet erg interessant, het ligt heel leuk aan zee maar een strand is er niet. Vandaar dat we een plan maakten wat we de volgende dag wilden gaan doen. 'S avonds hebben we nog wat gegeten waar Tom mega veel chilipoeder in zijn eten gooide en dus er zijn pittigste gerecht ooit van had gemaakt. Dit heeft meneer de volgende dag wel gemerkt bij de achterdeur.

Op 10 maart besloten we een scooter te huren.
Toen konden we lekker op weg, na ruim een uur gereden te hebben over rustige goed onderhouden plattelands wegen kwamen we aan bij een waterval. Deze was heel mooi en we hebben hier lekker even kunnen zwemmen. Daarna zijn we doorgereden naar de Tiger Temple, waarbij een van de Tempels hoog op een berg ligt. Om deze te bereiken moest je 1237 traptreden beklimmen. Een goede workout dus. De trappen waren heel stijl en soms hadden ze erg hoge tredens. Natuurlijk kwamen we met veel zweet boven aan en konden we zoals gepland de zonsondergang vanuit deze mooie plek bekijken. Het was echt super mooi en de klim helemaal waard. De foto's zeggen meer dan we in deze blog kunnen schrijven. Na deze vermoeiende dag zijn we lekker gaan slapen om de volgende dag op pad te gaan naar Koh Lanta!

Op 11 maart zijn we 's middags aangekomen op het eiland Koh Lanta. Eerst hebben we rondgelopen om een slaapplek te zoeken. Dit was het helemaal waard want we vonden een resort wat normaal op booking rond de 45 euro per nacht was en waar wij maar 15 euro per nacht voor hoefde te betalen. Dit was veruit de beste plek waar we tot nu toe hadden geslapen. Het had een heerlijk bed, een super grote kamer met koelkast en een heel fijne eigen badkamer. Daarnaast lag het maar 50 meter van het strand en konden we dus binnen een mum van tijd lekker gaan zwemmen. Ons hotel ligt aan Long Beach, een strand dat drie kilometer lang is. Hierdoor voelt het nooit druk ookal is dit het meest toerische gedeelte van het eiland. Je had dan ook nauwelijks mensen om je heen en zag overal mooi zand in plaats van handoekjes. 's Avonds hebben we lekker gegeten aan een straatrestaurantje en zijn we op tijd gaan slapen.

Xoxox tot de volgende xoxoxo