Michelinster diner in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Michelinster diner in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Michelinster diner in KL

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

03 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Leuke lieverds,

Doe maar hier foto's kijken:

Op 3 maart werden we heerlijk uitgerust wakker en besloten we wat over de markt te struinen. Bij de markt is een redelijk grote eethal met allerlei verschillende kraampjes. We hebben toen een overheerlijke curry uit India en heerlijk gebakken groenten met het beste naanbrood ooit gegeten. Dit is serieus het lekkerste wat we tot nu toe hebben gehad. We hadden een kaas- en een knoflooknaanbrood erbij wat ons super goed beviel.

Het minst lekkere vonden we de kip. De groenten, de speciaal klaar gemaakte kikkererwten en de curry zelf smaakten zo goed dat we na deze keer meerdere malen terug zijn gekomen naar hetzelfde kraampje. Op de markt hebben we ook weer na veel tijd met onderhandelen twee mooie drybags en twee horloges gekocht. Bij de horloges onderhandelden we zelfs zo goed dat de verkopers een beetje kwaad werden om onze aanhoudende lage inzet. Uiteindelijk hadden we twee mooie horloges voor 16 euro. Toen we deze bij een ander kraampje lieten verstellen zei de man dat we heel goed hadden onderhandeld en dat we nergens een lagere prijs zouden krijgen. Hard applaus en vele rozen voor ons!!!

Hierna zijn we door Kuala Lumpur gaan touren. Wat heel fijn is in West-Maleisië, is dat het openbaar vervoer goed werkt. In tegenstelling tot Borneo, waar ze een jaar geleden de stadsbussen hebben afgeschaft. Zo hebben ze zowel in Kuala Lumpur als in onze andere bestemming George Town een gratis bus! Hiermee kon je heel makkelijk touren want ze gingen om de 5 minuten. Zo zijn we naar de Petronas Towers gegaan en hebben daar wat rond gestruind door het park. Ze hebben in het park een heel leuk ondiep zwembad voor kinderen tot 12 jaar. Helaas mag je er als volwassene zonder kind niet in pootje baden en wordt er meteen corrigerend gefloten naar diegene die het wel probeert.

Toen we honger kregen, zijn we naar de mall genaamd Pavillion gegaan. Van te voren hadden we namelijk gezien dat hierin een michelinsterren restaurant zat wat ook nog eens het beste restaurant van heel Azië zou zijn. Hier hebben we voor maar €10 in totaal gegeten, iets wat onmogelijk zou zijn in Nederland. Het was erg lekker, maar persoonlijk prefereren we de straattentjes. Net zo lekker en een veel lager prijskaartje. Wel zijn de met chocolade gevulde bapoa's noemenswaardig, het was een super lekker toetje!

Nou houdoe he