Op naar Malaysia - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Op naar Malaysia - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Op naar Malaysia

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

16 Februari 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Halli hallo,

Voor de piccas en filmpas: https://goo.gl/photos/qiK23dV1pRKtZ7DR6

De volgende dag 16 februari, móésten we het land uit, anders dreigden er stokslagen. We hadden maar een dertig dagen VISA voor Indonesië en die zou die dag verlopen. Ze hebben lekkere medieval straffen in Indonesië, dus besloten we om toch maar te gaan. We hebben het vliegtuig vanaf Denpasar (eigenlijk gewoon Kuta) gepakt naar Maleisië. Kota Kinabalu om precies te zijn.
We kwamen rond 20:00 uur aan in KK en waren voor het eerst in ons kleine leventje in Maleisië en dan wel op Borneo. Het was er zooooo veel schoner en meer gestructureerd dan in Indonesië. Het was er overal schoon, je had mooie bloemen en goede snelwegen. Alles was in het Engels aangegeven en het kwam een beetje over als Noord Korea voor een parade van de Grote Leider. Alles zag er perfect uit. Dus mensen een advies, mochten jullie willen reizen in Azië, maar vinden jullie de andere landen te eng, ga naar Maleisië. Iedereen is er vriendelijk, alles staat er in het Engels aangegeven, en het is niet duur. Iedereen denkt dat het duur is, maar zelfs Thailand is duurder, misschien net even duur. En naast al dat, je zit wel op Borneo.. Toch wel een plek waar je graag heen zou willen met al de rainforests en bedreigde diersoorten die je alleen op Borneo kan zien.
Kota Kinabalu, was niet erg groot. We namen voor 60 eurocent de bus van de AirPort naar het centrum en vanaf daar was het niet ver lopen naar ons hostel. We zaten in China town, wat er leuk uitzag in het donker. Je had allemaal mooi verlichte Chinese lampions aan kabels in de lucht hangen, wat wel een leuk sfeertje gaf. Het hostel was daarentegen heel basic en sfeerloos. Het leek op een gevangenis met allemaal tralies en we zaten in een kamer zonder raam. Maar het had airco, dus dat was het belangrijkste. Die avond zijn we in KK wat gaan eten, hebben de stad even bekeken en zijn we gaan slapen.

De dag erop, 17 februari, zijn rond gaan lopen in KK. Op het vliegveld had Toms telefoons het weer begeven, dus we liepen vrij doelloos in de stad rond. We dachten dat het een saaie stad was met alleen maar shopping malls en Chinezen, want die zag je namelijk overal. En dat had een reden. Je hebt in Maleisië een tax back policy voor buitenlanders. Je krijgt de 6 % belasting op het vliegveld terug, waardoor het voornamelijk voor Chinezen shopping walhalla's zijn. We hebben die dag de stad gezien en wat van de malls gezien, maar het was zo op het eerste oog niet heel bijzonder.

Kus love u