De laatste dagen Indonesië inclusief WATERPARK - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu De laatste dagen Indonesië inclusief WATERPARK - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Indonesië inclusief WATERPARK

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

12 Februari 2016 | Indonesië, Lembongan

Moi mensjes,

Foto en filmpjes link https://goo.gl/photos/NuvfbBD6HZwhDSXL8

De volgende dag, 11 februari, zijn we verhuisd van plek. Van een zoutwater douche naar de beste plek op het eiland. Een super mooie bungalow, met eigen badkamer (mét zoet water) en airco voor maar 12 euro per nacht.

Het was goed dat we naar deze fijne plek zijn gegaan, aangezien Tamar last kreeg van een blaasontsteking. We moesten dus een beetje rustig aan doen de dagen er na. Toch hebben we nog wel kunnen zwemmen, met de scooter kunnen rondrijden, en elke middag en avond gegeten en gedronken met de Canadezen en het Zweedse meisje. Het was al met al erg gezellig, ondanks dat Tamar last had van haar blaas

Op 14 februari pakten we de fastboat van Lembongan terug naar Bali. Tamar ging helemaal bad die ochtend en had super veel last van haar blaas en was erg ziek. Voor haar was het dus niet fijn om tot tweemaal toe in een auto en nog in een boot te zitten. Eenmaal aangekomen in Kuta, het party gedeelte van Bali, zagen we al meteen wat iedereen bedoelde met Kuta. We hadden al weken ervoor gehoord van mensen dat we er niet heen moesten, vanwege het grote Lloret de Mar gehalte. Wij zijn er wel heen gegaan, omdat we naar het beste waterpark van Azië zouden gaan. Ook zouden we de verjaardag van Andy vieren in Sky Garden, waar je onbeperkt kon eten en drinken voor maar 6 euro.
In Kuta zagen we dus veel typische toeristen, opdringerige taxi chauffeurs en proppers die je hun restaurant in wilde hebben. We hadden nog geen hotel geboekt, dus moesten we even rondlopen om wat te vinden. We vonden uiteindelijk een heel chill hotel met zwembad (die we niet eens gebruikt hebben) voor een bedrag dat boven ons budget lag. We hebben het toen weten af te dingen naar een een eigenlijk veel te laag bedrag voor wat we kregen, super deal dus!
Tamar was nog steeds niet lekker en dus hebben we even geslapen. Het werd niet beter, dus besloten we dat ze even moest eten. Het was 4 uur en ze had nog niks gegeten, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. We zagen ergens een frozen yoghurt tentje, dus Tamar wilde daar per se heen. De frozen yoghurt was tetten duur, ook voor Nederlandse principes, de helft van onze hotelovernachting per nacht, maar Tamar klaarde weer helemaal op. Ze was eerst een dood vogeltje, maar werd weer helemaal vrolijk en blij. Eigenlijk moest ze er heen voor haar antibiotica, omdat ze het met een melkproduct moest innemen, maar dit was een slap excuus, ze had gewoon cravings.

Maar goed, daarna konden we weer wat gaan doen en zijn we naar het strand toegelopen. We zijn hier nog een aantal uur gebleven en we hebben een prachtige zonsondergang gezien. Die avond hebben we lekker gegeten en zijn we op tijd gaan slapen; want de dag er na zou een grote dag worden: het waterpark.

15 februari was dé dag. Het waterpark. De beste van Azië en de derde beste ter wereld. Als je aan Tamar vroeg wat ze het liefste wilde doen in 5 maanden Azië, zou ze naar dit waterpark willen gaan. Tamar moest dus echt beter zijn vandaag, wat ze gelukkig ook was. We zijn vandaag vroeg opgestaan en naar het waterpark gegaan. De entree was voor Azië principes erg hoog, 33 euro per persoon, maar was het helemaal waard. We hebben in super snelle glijbanen gezeten, in vrije val glijbanen en in de lazy river rondgedreven. De glijbanen gingen echt kei en keihard, dus het was echt een adrenalinerush. Ook had je veel duo glijbanen, zodat Tamar en ik tegen elkaar konden racen.
Nu Tamar even over het waterpark, deze excitement kunnen we jullie niet onthouden: BEST DAY OF MY LIFE!! Serieus het beste ooit je moet hierheen anders haat je je leven.Als het mocht zou ik Banu overal in meenemen maar dat is zielig en het mag niet dus helaas. Was echt verdrietig dat we weg moesten want ik wil hier wonen en de beste glijbaanster ter wereld worden. Echt super vet en leuk en alles wat positief is en bijna net zo leuk als Banu. Kus

Na het waterpark zijn we naar Sky Garden gegaan. Dit was dus de plek waar je voor 6 euro jezelf helemaal naar de gedver kan zuipen en eten. Je hebt 4 uur lang onbeperkt eten en alcohol. Niet alleen bier en wijn, alles. We hebben dus aan de mixdrankjes gezeten voor de verjaardag van Andy, wat een heel feest werd. We hebben de stad niet meer gehaald en lagen om 11 uur met z'n allen al te slapen, wasted.