Gekke Manga panga - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Gekke Manga panga - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Gekke Manga panga

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

14 Januari 2016 | Japan, Tokio

Lieve dagboekjes,

Voor foto's:

Vandaag, donderdag 14 januari, zijn we vroeg opgestaan, omdat we bijtijds naar de vismarkt wilden gaan. Deze vismarkt is de grootste van de wereld en is rond 11 uur afgelopen. Het was dus zaak om tijd te komen, zodat we al vroeg aan het ontbijt zaten. De Taiwanese meisjes hebben voor een traditioneel Taiwanees ontbijt gezorgd, dus het is leuk dat we dat ook geproefd hebben. Wat ook wel grappig is, is dat deze meisjes hun land zwaar aan het promoten waren. Alles was goed en leuk aan het land en we hebben wel duizend keer gehoord dat we moeten komen. Dus wie weer staat dit nog op de planning, aangezien we daar weer local Tour guides hebben.
Maar goed, we hebben een soort van pannenkoeken met kaas en groene ui gegeten, waarna we op pad gingen richting de vismarkt. Daar aangekomen hadden we nog afgesproken met een Poolse vriendin van de meisjes die bij hun in Taiwan studeert. We waren dus in totaal met z'n 6'en dus het was heel gezellig! Masa heeft ons door de kramen bij de markt geleid en ervoor gezorgd dat we zo wat alles hebben kunnen proeven. Van zalm tot wasabi nootjes en bonen, zeewier, kastanjes, aal, paling, inktvis, you name it. Dus dit was lekker proeven op de vroege morgen.
De vismarkt was een hele ervaring aangezien ze veel soorten vis hadden tentoongesteld in kramen die ik nog nooit had gezien. Ook hadden ze alles op speciale manieren bereid, waardoor elke soort vis er bij elke kraam anders uit zag. Leuk om te zien dus! Het zag er allemaal veel lekkerder uit dan bij ons. De biologische zalm in Nederland, zonder die witte lijnen, was hier de standaard.
Wat iets minder leuk was, was dat ze ook veel walvis producten verkochten. Het was aan de ene kant wel interessant te zien hoe dit vlees eruit zag, maar de manier waarop deze joekeltjes gedood worden verdient niet se schoonheidsprijs. Maar goed, het is deel van hun traditie as they say. Japan was natuurlijk Japan niet als ze weer gekke producten moesten verzinnen om walvisvlees heen, dus verkochten ze ook walvis ijs. Niet geprobeerd, want het leek ons niks.

Na de vismarkt zijn we door het echte centrum van Tokyo gelopen en zagen we allemaal traditionele gebouwen tussen de wolkenkrabbers staan, zoals het theatergebouw. Ook hebben we in het centrum gegeten bij de oudste bakker van Japan. Hier hadden we lekkere bananencake en een Japans broodje met mango vulling. Nadat we even gegeten hebben, zijn we naar het centraal station van Tokyo gelopen en hebben we daar wat rondgekeken. Dit station lag aan het park waarin het keizerlijk paleis ligt. Dit park ligt letterlijk in het centrum van Tokyo en is echt mega groot. Ook is het grappig dat 50 meter achter je een enorme skyline is met wolkenkrabbers, waar voor je een totale rust heerst en je je waant in Japan van 1000 jaar geleden. Heel bizar, maar het lijkt ons tegelijkertijd erg rustgevend voor de Japanners om er af en toe even tussen uit te gaan voor lunch.
Toen we het park in zij gegaan zijn we opgesplitst en bleven wij over met het Poolse meisje, Magdalena. We hebben leuk met haar kunnen praten en ook zij hield maar niet op over hoe mooi Taiwan was. Het leek wel of iedereen uit Taiwan betaald krijgt om het land te promoten, zo positief waren ze.
Verder hebben we met een heerlijk zonnetje en een blauwe lucht allemaal mooie bomen, oude gebouwen en vijvers gezien vol met koikarpers. Er waren allemaal oude mannen die hier mooie landschappen aan het verven waren en jongeren die foto's maakten van de taferelen.

Hierna zijn we doorgegaan naar asakusa, waar een van de mooiste tempels van Tokyo staat en naar de Tokyo sky tree. Dit is het hoogste gebouw van Tokyo. Het was weer grappig om te zien hoe je zo iets traditioneels en moderns naast elkaar hebt. Toen we richting de tempel gingen kwam Masa er weer bij, zodat we weer een gids hadden die alle bijzondere plekjes van de tempel liet zien. Dit was weer erg bijzonder en zo kwamen we ook op de plekken waar de monniken rustig aan het bidden waren.
Via de tempel zijn we lang het spoor gelopen, waar je gigantisch veel etenskraampjes had. Het was er erg druk, en alle locals zaten daar in mini barretjes te eten. Ze hadden ook hier weer alles wat je maar kon bedenken aan eten, dus de Japanners hebben elke dag een moeilijke leven om iets te kiezen. Nadat we dit achter ons gelaten hadden, liepen we naar Akihabara. Dit is de gigantische manga buurt in Japan, met enorme gebouwen met daarop hele pervy afgebeelde getekende meisjes die allemaal minderjarig leken.

Akihabara

Dit schijnt de meest Manga en Anime buurt te zijn van Tokyo. Overal waren dan ook winkeltjes met strips, beeldjes en een soort pokémonkaarten. Je werd hier ook weer gek van alle lichtjes, advertenties en geluiden. Deze buurt zit stampvol met die arcades, gokspelletjes(maar geen casino's, want die zijn verboden in Japan) en wat wij het interessantste vonden: über pervert sexshops.

Letterlijk alles kan je vinden in deze shops, gemiddeld genomen bestaan ze uit vijf of meer verdiepingen. Je kan hier al je rare fantasieën waarmaken, behalve gengi gengi (kijk spuiten en slikken op reis->Japan, heeft iets te maken met octopussen, dildos aan een boormachine, kakkerlakken en kutjes). Daarvoor moet je toch echt ook nog naar de vismarkt.

In deze seksshops had je verschillende area's, -1: sm/fetish 0: couples 1:vrouw 2:vrouw 3:man 4:man.
Wat om te huilen was, was dat in sommige winkels het mannengedeelte niet toegankelijk is voor vrouwen. Op zich wel logisch want Jezus kerels als je geilt op die dingen dan mag je hopen dat god je bij staat en alle kerken gaan pijpen. Daar verkochten ze namelijk allerlei rare dingen; levensgrote poppen zonder gezicht, niet om te neuken maar "gewoon" als gezelschap. Deze hadden geen gaatjes om stoute dingen in te proppen maar je kan wel leuk kleren en pruiken voor ze kopen en ze leuk aankleden als schoolmeisjes ofzo.
Ook hadden ze de normale pocket pussies en saaie sekspoppen, waar we niet zo van onder de indruk waren. Maar nu komt HET:

Ze hebben er fucking sekspoppen van kinderen!!! 0.0 Echt heel naar om te zien. Deze waren in kleinere versies, lees ong barbie grootte en grote versies, lees neukbaar. Bij beiden kon je je kind ook nog designen naar smaak, wil je een leuk pijpmondje?! Of staat n kreunhoofje je meer aan? Of wil je toch liever een onschuldig hoofd? Alles kan en alles mag! Niets is te gek! Je kon ook hun kutje eruit halen en vervangen voor een barbievagina, lees 0 vagina. Echt alles wat je wilt kan je hier krijgen dus koop dit vooral! Daarnaast zijn er allerlei kleren, pruiken, verschillende ogen en schoenen voor je kind te verkrijgen! Dus geil je op kinderen maar kan je gelukkig met je ranzige tengels van ze afblijven, dan heb je hier nog een troost aan.
Nee maar even serieus, dit vonden we grappig, vooral heel shocking, maar ook heel erg schrijnend, wetend dat in andere landen waar we heen gaan er nog steeds helaas genoeg kindhoertjes zijn. We begrijpen niet dat in een Land waar casino's wel verboden zijn, een Land dat zo ver vooruit is met de technologie dit nog steeds mogelijk is. We hopen dan ook echt dat het in Japan wel bij de porno strips en die rare popjes blijft en de kindjes ongedeerd blijven.

Na alle gekkigheid in Akihabara was er toch wel een droevige afsluiting van de avond. Het nieuws kwam over dat er een aanslag gepleegd was in Jakarta. We zouden hier een aantal dagen later heen gaan, dus we waren wel in shock. Moesten we gaan of niet? Na veel advies te hebben gekregen en heel wat uurtjes vol discussies en paniek hebben we toch besloten om te gaan. Wat is nou de kans dat er weer wat gaat gebeuren? We reizen dus gewoon af naar Jakarta en laten ons niet gek maken door dat klote IS!

Tot sinas!