Yokohomo en Yoko Ono en Yokohama en Tokyo - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu Yokohomo en Yoko Ono en Yokohama en Tokyo - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Tom & Tamar - WaarBenJij.nu

Yokohomo en Yoko Ono en Yokohama en Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Tom & Tamar

12 Januari 2016 | Japan, Yokohama

Dinsdag 12 januari

Hallo trouwe kijkbuisvriendjes,

We zijn vandaag vroeg opgestaan, om half 7 om precies te zijn, en hebben rustig aan gedaan om onze spullen om te ruimen en de ruimte waarin we sliepen netjes achter te laten. We hadden nog sushi over van de dag ervoor, dus hebben we een sushi ontbijt gehad. De Engels sprekende man van het gastgezin was al onderweg naar z'n werk, dus alleen de vrouw was thuis met het kindje van 2. De vrouw sprak geen Engels, dus hebben we met handen en voeten gecommuniceerd en afscheid genomen. Ze was erg vriendelijk en heeft net voor ons vertrek nog een een gebakken ei op toast voor ons gemaakt.

Na ons afscheid zijn we met onze grote backpack en kleine rugtas op pad gegaan richting Yokohama. Dit is een havenstad met miljoenen inwoners en loopt via Kawasaki over in Tokyo. Het ligt ongeveer op 3 kwartier van de hoofdstad af en ligt tussen Kamakura en Tokyo in. Al met al is dit een gigantische urban area met alleen maar gebouwen aan de horizon. Dit hebben we gezien vanuit een reuzenrat, waar we zo meer over te vertellen.
Bij aankomst in Yokohama hebben we onze backpacks in een kluisje gedropt en zijn we de stad binnen gelopen. Dit was de eerste Japanse stad tijdens onze trip, dus we waren onder de indruk van al de neonlichten, de drukte, geluiden uit winkels en anime/manga op de geveld van de gebouwen. Ondanks de indrukken was het een beetje onplezierig om daar rond te lopen, want het was zo ontzettend koud en winderig. Dit kwam doordat we weinig winterkleding hebben meegenomen vanuit Nederland, aangezien het in alle andere landen 30 graden is.

Na rond te hebben gelopen tussen alle straten zagen we ook de eerste speel en gokhallen. Dit zijn bizarre plekken met allemaal gokverslaafde Japanners die balletjes in machines gooien (je moet balletjes kopen om te spelen en je kan ze dus ook winnen en later inwisselen voor geld), knuffels die je met grijpers uit automaten kan halen, elk soort videogame kan spelen en photobooths waar je bewerkte foto's van jezelf kan laten maken en afdrukken. Hier hebben we wel hard gelachen om de bizarre dingen die je er kan doen en hoe serieus volwassenen al deze kinderspelletjes nemen.

Hierna zijn we naar de China town gegaan en hebben we allemaal traditionele Chinese gebouwen gezien tussen de moderne wolkenkrabbers van Yokohama. Het is het jaar van de aap, dus je zag allemaal afbeeldingen, beeldjes en sieraden van aapjes. Verder kan je er allemaal Chinese rotzooi kopen en Chinees eten kopen.

Toen zijn we doorgelopen naar de haven en hebben we het industriële gebied daar gezien. We hebben door de haven gelopen totdat we bij de meest bekende plek kwamen van Yokohama, namelijk het pretpark midden in de stad. Je hebt hier waterachtbanen, achtbanen met kurkentrekkers en loopings, het reuzenrat dus en allemaal andere kleine attracties. En dat allemaal midden in de stad. Het was inmiddels al avond, dus het reuzenrat (dé bezienswaardigheid van de stad) was verlicht en verkleurden steeds in allemaal mooie patronen. We zijn in het reuzenrat gegaan en zagen de skyline van de urban area by night en je zag tot in de verste verte alleen maar verlichte gebouwen. Duizenden en duizenden met overal gebieden met gigantische wolkenkrabbers. Toen we uit het reuzenrat kwamen zagen we nog allemaal schepen rondom het pretpark staan, dus was het allemaal wel een bizar tafereel tussen de wolkenkrabbers.

Hiermee eindigde onze reis in Yokohama en gingen we terug Naar het station om onze backpacks te halen en door te gaan naar ons couchsurfing adres in Tokyo. Couchsurfing is een website waarbij allemaal locals uit elke stad ter wereld zijn aangesloten die mensen thuis ontvangen en ze een slaapplek bieden. Voor ons is dit ideaal, aangezien we 100 euro per nacht besparen en in een traditioneel
Japans huis zitten met een lokale gids.
Maar goed, we zijn dus onderweg naar dat adres als het plan gewijzigd wordt door de local en we ergens heen gaan for dinner. We reizen naar een ander station in Tokyo in een overvolle metro en worden opgehaald door de local, Masa. Hij brengt ons naar het restaurant, waar hij al is met twee Taiwanese meisjes en een meisje uit Shanghai. We hebben lekker gegeten en leuke gepraat met iedereen. Het was voor ons wel een verrassing dat we dit gingen doen, maar dit is juist de reden dat we iets via couchsurfing hebben geboekt!

Vervolgens hebben we afscheid genomen van het meisje uit Shangai en zijn we met de Taiwanese meisjes en Masa naar Masa's appartement gegaan in Tokyo. Hij woont hier super mooi in een goede buurt vlakbij de bezienswaardigheden van de stad. Het is dus ook mega duur om te wonen vanwege de locatie, dus we hebben wel een goed adresje gevonden. Eenmaal bij Masa aangekomen zien we van letterlijk elke plek uit de wereld een souvenir en schijnt hij in 80 landen te zijn geweest. Ook vertelt hij dat hij elke dag van het jaar toeristen uit elk land ter wereld over de vloer heeft, zelfs als hij moet werken. Het grappige is dat hij net 3 uurtjes terug is van z'n reis uit Australië en Nieuw Zeeland en amper geslapen heeft door de vlucht en dat het hem dus niks uitmaakt wanneer er mensen komen. We zijn dus wel terecht gekomen op de beste plek in Tokyo, waar geen 5 sterren hotel tegen op kan.
Die avond hebben we gezellig gepraat met de Taiwanese meisjes en Masa, die alle 3 ontzettend vriendelijk zijn en open staan voor andere culturen en tradities en heel goed Engels spreken. Daarna zijn we gaan slapen, want we waren dood na zo'n dag.

Dit was het voor deze dag, het reisverslag voor 'morgen' komt er aan. Stay hooked on this shiet.

Voor foto's